Valborgshälsningar

Nu firar ni Valborg. I Göteborg med Cortège. Här har festligheterna avtagit. I slutet av Maj kommer vi igång på nytt. Då skall Stem, Tas yngste son göra sin "tempelplikt". Ett antal månader blir han munk och skall undervisas i den sanna Buddhistiska läran. Innan dess -stort kalas! Förberedelserna har redan börjat, hoppas på inte alltför höga kostnader. Därefter fyller Ta 50. Jag vet inte hur man vanligen firar den högtidsdagen här. Dock var jag oförsiktig och berättade att den dagen var en av de viktigaste högtidsdagarna i Sverige. Dessvärre skapade jag nog en onödigt hög förväntan...

Vi har varma dagar över + 35C. AC, pool och bris på golfbanan skänker svalka.

Vi känner oss trygga trots konflikter i gränstrakterna, både mot Kambodja och i de södra provinserna. Den kloke och erfarne Vajara som har varit med i politiken i 50 år säger att det har varit såhär så länge han kan minnas. Konflikter, kupper och oroligheter. Till slut blir ändå allt som förut. På gott och ont (korruption). Den thailändska ekonomin går väldigt bra, detta tyder på framtidstro.

Glad Valborg på er alla. Tuborg på några!


Begrunda denna text!




Kommentarer
Postat av: Don C

I min hemby, när jag var barn, sa vi:"Sedafö,trampante på oma!"

2011-04-30 @ 23:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0