Gott Nytt År

Jag önskar alla trogna läsare Gott Nytt År!

Vädret är bättre, men sandstranden försvunnen. Tråkigt och bad for business.

Från djurens värld kan jag rapportera ett för några dagar sedan ökat antal getingar (modell större). De är ganska sällsynta på terassen och finns normalt inte inomhus. Jag avlivade några, men släktingar till dem dök upp. Då fick jag ta till iakttagelseförmågan. De stora yrfäna sökte sig till min bokhylla (de var ju inte bokmalar). Där
upptäckte jag att ett bobygge var påbörjat i Leif GW Perssons " Linda -som i lindamordet". Praktiskt - ostört och med oändlig tillgång till byggmaterial. Projektet avslutades av mig.

Dagens namn: Sylvester (ursäkta brist på fantasi)

Dagens citat (i vintertider): "Det är inte plogat ända fram". Jfr "hissen går inte ända upp", "alla paddlar är inte i vattnet", mfl

Julpynt på terassen

Kommentarer
Postat av: Franky

God fortsättning på det nya året Olle !



m.v.h. Franky

2012-01-03 @ 11:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0