Mord!

Jag hade tänkt skriva om de mysiga ritualerna kring firandet av det kinesiska nyåret. Det blir istället -mord!
I eftermiddags flöt en kropp iland nära Tas strandshop. Den var hopbundet till händer och fötter +snara runt halsen. Luktade illa! Många spekulationer varifrån han hade kommit, det finns ju alternativ: långväga över Siambukten från Pattaya (troligt) eller dumpad i Cha Am, nära (lika troligt). Otäckt var det iallafall...

Kinesiska nyåret firades i onsdags med matbord för Buddha, fyrverkerier mot onda andar uppeldning av "pengar" till de avlidnas andar mm. Stor festhelg, många åker till sina hembyar för att fira (om man har minsta kinesiskt påbrå).

Problemet för mig är att jag sedan några dagar inte kommer åt mitt hotmailkonto. Kan någon hjälpa mig (Jan P?)

Dagens namn: Agatha Christie

Dagens citat: "Anledningen till att kriminaliteten är så låg i Tyskland är att den är förbjuden".

Ta välsignar den pyntade bilen


Här är det dukade bordet

Kommentarer
Postat av: Don C

Suspect everyone. No one really should be above suspicion.

2011-02-09 @ 21:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0