Wälkom to Chokamol

Gårdagen: golf med goda vänner. Hämta vår uthyrda cykel + tvätt av den. Kvällen blev det den årliga nattliga utflykten i nowhere för att slutligen hamna vid ett Tempel långt in i djungeln. En blandning av tivoli, marknad och religiöst centrum. Här utförs ritualer för en god framtid och även (tror jag) till de dödas minne och välfärd. Guld fästs på Buddhabilder och glober, finansiering av tempelverksamheten. Obegripligt många människor hade kommit hit i ett oändligt antal bilar. Detta visade sig när vi skulle åka hem: vi var inparkerade å det gruvligaste. En situation som i Sverige troligen hade lett till kraftiga konflikter och förmodligen fått sluta i häradsrätten löstes med gott humör och hjälpsamhet. Vi letade inte syndabockar, bara rutor i 15-spelet för att komma ut. Till slut, efter en dryg halvtimme, var vi ute. Där mötte vi ett nytt oändligt antal bilar på väg in, skönt att vara ute!

I kväll party på Palm Hills hos nya vännerna Wim och Mieke. Generöst smörgåsbord med bl a rökt ål och holländsk matjessill. I övrigt många andra läckerheter, mycket generöst.

Dagens namn. Åsa Nisse

Dagens citat:"Jag är en avhakad gammal korvvagn på ett tivoli som stängt för säsongen." Marcus Birro om åldrandet.

Här får männisorna kontakt med andligheten (via det allerstädes närvarande vita garnet). Vi gjorde det också.


Ett försök att visa bilkaoset.


Kommentarer
Postat av: Don C

"Der er tre ting, jeg altid glemmer-min kones födselsdag og mine galoscher."

Storm P

2011-02-14 @ 17:19:34
Postat av: Jan Persson

Stora framgångar i Göteborg - en f d regementschef och överste har blivit chef över stadsbyggnadskontoret. Har Du fått ordning på Din mail - annars måste jag finna andra sätt att informera om mina framgångar?

2011-02-16 @ 10:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0