Fortsättning på fortsättningen

Jag har inte varit så energisk med bloggandet, men här kommer ytterligare rapport från den stora festen:

Efter det rituella klippandet av håret följdes av ett karnevalståg till Templet där mer noggrann klippning (rakning) skulle ske. Jag har inga bilder från den processionen eftersom min uppgift var att bära en blomsterprydnad. De flesta övriga dansade...

Dagens citat: "Färjan-Håkan testar dödskorven". Två begrepp som inte har någon innebörd för mig.

Dagens namn: Tage Danielsson

Här förbereder sig den vandrande orkestern Obs de bärbara trummorna


Min praktiska bil blir ambulerande bar. Vatten i tunna, öl och vindrink i islådan


Nu är frisyren klar...


Stolta anhöriga

Kommentarer
Postat av: Don C

Dödskorven. Åt vi mycket av förr i tiden. Vanlig raggarballe med slask och halka.

2011-06-14 @ 23:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0