Mera fest

Huga!
I lördags stor och långdragen fest med mat, underhållning och dans. Söndagens golf förstördes helt. Nu på väg till liknande aktivitet, ambivalent. Det har börjat regna. En återhållande faktor, tack.

Annars allt väl. Igår kväll blev en av mina grannar biten av en av de lösa hundarna här. Överraskande, för han var ingen främling för hunden. Hur som hels kom vår granne till oss, blödande från ett djupt hål i benet. Vi började med att spola av honom med vattenslangen, därefter desinfektion och förband. Sedan körde jag honom till Bangkok Hospital (bäst) i Hua Hin. Han blev direkt omhändertagen, fick stelkramps- och rabiessprutor. Efter 20 min hämtade han ut sin antibiotika och vi åkte hem. Jag jämförde med svensk akutvård (ungefär samma pris inkl medicinerna).

Dagens namn (måste bli): Rory McIlroy

Dagens citat (vi har sett många på samma tema):"helvetet är en plats där polisen är tysk, kockarna engelska, bilmekanikerna franska, älskarna schweiziska och allt organiseras av italienarna."

Nu bilder

Övriga kavaljerer vid bordet (jag kom senare apropå nivån i flaskan)


Ta och O ler artigt åt herrarnas lustigheter


Där var knuff och trängsel och ett jävla hålligång. Hoppas att denna kvällen blir lugnare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0