11.11.11

Fortfarande är det högt vatten i Bangkok. Jag misstänker att många andra ställen fortfarande har problem. Här i Chokamol är det fullsatt, bilar, hundar och förstås många människor, även små. De som kan flyr Bangkok. Jag har nog sagt det tidigare: Vi är lyckligt lottade även om varorna blir dyrare och svåra att få tag på, även om det är enorma köer på bensinmackarna, även om trafiken i Hua Hin är nästan outhärdlig osv. Tänk på de miljoner (i Bangkok över 500000) människor som har berövats hem och utkomst.

Läste i Bangkok Post att Thailands advokatsamfund skall föra grupptalan mot regeringen och ansvariga myndigheter. Den bärande tanken är att regeringen m fl har skött översvämningarna så dåligt att det i onödan har drabbat många människor. Krav på skadestånd som ännu inte har räknats ut.

Vi har haft en av årets största högtider, Loy Krathong. Då gör man sig av med alla dåliga tankar och renar sin själ genom att sända ut en liten båt i vattnet. Alla gör det. Undrar om det hjälper?
För övrigt har cool season inletts. Skönt.

Jag lyssnar ibland på Sveriges radio, tittar ibland på SVT Play. Jag vet inte i vilket sammanhang, men någon hade satt på radion och hört "du lyssnar på P1". Vederbörande ställde frågan "hur kunde han veta det?"
Annars var det roligaste Public Services nya grekiska drama i söndags "Orfeus kör i Eurodiket"

Dagens citat kommer från Aftonbladet (rubrik): "Blodpropp stor som en IPhone". Den mannen skulle jag vilja se (han överlevde IPhonen).

Dagens namn: Clifton Chenier, bon temps!

Loy Krathong, Loy Krathong, blir jag en bättre människa nu?


Kommentarer
Postat av: Don C

Hur lätt är det att vara ödmjuk när man är felfri?

2011-11-12 @ 22:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0