Kulturblogg

Har varit borta några dagar. Kantchanaburi, river Kwai. Häftig ljusshow vid den nyuppbyggda bron. Glömde kameran som vanligt.

Lång resa med buss. jag betraktar mig inte som superintellektuell, men brukar skoja "jag läste en bok en gång, den var inte bra". Bakom mig satt gubbar och pratade, som man gör en lång bussresa: "vad skall du göra i kväll. Gå och lägga mig och läsa. Jag började läsa en bok när jag var femton, jag tröttnade efter hälften. Nu, efter 42 år försöker jag med Örnnästet . Uppenbarligen kan man bli frangångsrik utan att läsa en enda bok.
I norr, vatten, vatten.
Namn idag, förstås: Kurt Olsson

Kommentarer
Postat av: Don C

Bron över floden Kwai. Fantastisk film.

Kan fortfarande vissla ledmotivet.

2011-11-28 @ 19:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0