Långfredag

Nu är resan över sedan länge.  Vi spelade golf i tre dagar runt River Kwai, som egentligen heter Mae Khlong. Hemkommen drabbades jag av konstig åkomma med magbekymmer och stor kraftförlust. Nu betydligt bättre.

Jag läste om den hemska misshandeln av "en gubbe" (61 år). Gärningsmännen (-barnen) som var sju till antalet hade förberett sig genom träning av MMA och brasiliansk jiu jitsu. Kan komma väl till pass när hopen skall överfalla någon ensam, försvarslös person. Nej, nu får jag sansa mig, de är ju inte dömda än...

Dumt nog gav jag mig idag in till Hua Hin för att uträtta några ärenden. Dumt för att idag är det inte långfredag som firas utan en större buddhahelg. Innebär trafik utöver det vanliga, jag kom helskinnad tillbaka.

Dagens citat: "idag var imorgon igår" Meditera över detta.

Dagens bild föreställer bussvraket vi transporterades i, say no more... Alan och John tvekar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0