Vattenproblem

Efter översvämningarna verkar det som om vi kommer att få vattenbrist. Jag är riktigt orolig för mina fina fiskar. Vattnet i klongen är nu väldigt grunt, fiskarna mår inte bra. Vi hoppas på att Cha Am kan släppa på något mer vatten , men det är inte troligt. Vi befinner oss längst ut på vattenledningen så jag antar att det vatten som skulle komma till oss försvinner på vägen.

I veckan har vi haft Clubchampionships. För the Captain (jag) är det två jobbiga, men trevliga, dagar. Mitt spel gick riktigt bra. jag blev trea i handicapmästerskapen och sexa i själva bruttotävlingen.

För tillfället har jag svenska vänner på besök. Fyra golfinriktade herrar. De bor förstås i ett eget hus, mitt är för litet för kräsna äldre herrar. De sköter sig fint på egen hand, men vi umgås en del. I kväll Prime Restaurant, en utmärkt restaurang i Hua Hin.

Dagens citat: "Madde hyllas för sin nya hårfärg", avd trivialiteter.

Dagens namn: Mitt "Rmoney" ( hans barn hade en bokstav var på ett plakat men ställde sig i fel ordning. Freudiansk felställning?)

Fem före...





Kommentarer
Postat av: Don C

Golf.

Sammy Davis Jr blev tillfrågad om sitt handikapp."Handicap?" he asked. "Talk about handicap – I'm a one-eyed Negro Jew."

2012-03-10 @ 18:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0