Hänryckning?

Här har det varit en del kalas. Tas födelsedag firades förstås med stor fest. Mat och dryck i överflöd. Musik, dans + karaeoke. Musikmannen hade en mycket potent anläggning, det ringde i mina öron i två dagar efteråt. Jag hade en undanskymd sångartillvaro. Det blev bara någon "Elwis Pressly"-låt. Däremot firade den lokale poliskommissarien triumfer med en mängd traditionella sånger. Han övertrumfades senare av en sent anländ ung man, men då hade sheriffen somnat.

Thailändarna skrattar högt när jag berättar om den svenska sommaren. "25 grader, då fryser ju vi här". Skilda referenser, men jag gratulerar er i Sverige till en fin vår.

I övrigt inget särskilt. Jag var utan Internet i tre dagar. Då kände jag mig mycket isolerad. Jag lyssnar en del på svensk radio, "godmorgon Världen", "Spanarna" m fl program. Riktigt mysigt.

Dagens namn: Rune Sörmander

Dagens citat:" Hans drickande fick en sådan omfattning att han var oförmögen att behålla det enklaste av arbeten och råddes därför att börja med journalistik".

Såhär var äreporten tänkt






Såhär blev det, brist i planeringen


Tårtan bärs in


Glad jubilar


Ung succesångare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0