Åldrande

Jag har tidigare haft inslag om mitt åldrande. Här två nya:
 
-Under BalutVM bodde vi på spelarhotellet Silom. Där tillhandahölls WiFi. En av de danska spelarna beställde detta i receptionen när jag stod bredvid. "Jag glömde min dator hemma" sa jag. Killen bara tittade på mig, fingrade nervöst på sin iPhone och gick. Dator har man inte längre.
-Vi var på bussutflykt med golf. Vår ende finske medlem kom fram till mig i en paus och sa"Ollle i lav jo". Jag tyckte det var trevligt och frågade varför. "Jo remajnd me off  pappa". Alltså inget som hade med golfprestationer att göra.
 
Idag härlig badstund i poolen med Claus och lilla Sofia (3). Mycket plask och lek, nu solbränd.
 
Ikväll vinprovning i Hua Hin.
 
Arbetslösheten, är det inte dags att ta bort denna hopplöshet från den partipolitiska agendan. Karl-Petter Torvaldsson beskriver de två största grupperna: "ungdomar och de med begränsad erfarenhet av arbetsmarknaden".
De flesta som har begränsad erfarenhet av arbetsmarknaden belastas också av analfabetism, kort skolutbildning, bristande språkkunskaper mm. Jag tycker att det är lätt att inse att när många människor med dessa begränsningar "står till arbetsmarknadens förfogande" är deras arbetsmarknad väldigt liten. Kan man då tala om arbetslöshet? Här krävs samling!
 
Dagens citat: " Att ett skäligen okvalificerat arbete som t ex en riksdagsledamots belönas högre än en sjuksköterskas är en ständigt pågående skandal". Carl Rudbeck SDS.
 
Dagens bild, och ledtråd till frågequizen. Idag lyckades inte laddningen, jag återkommer. Ledtråd "kom" betyder vass eller skarp på thai.
 

 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0